Народна мудрість
стверджує: дерево і вчитель пізнаються по плоду. Як же досягти хороших плодів?
Як зробити, щоб діти не втратили бажання вчитися, творити, пізнавати світ і
себе у цьому світі? Як достукатись до дитячих сердець, щоб вони відкрились?
Пораду дав великий педагог В. О.
Сухомлинський: « Щоб мати доступ у цей казковий палац, ім’я якому Дитинство, ви повинні
перевтілитися, стати
певною мірою дитиною. Тільки за цієї умови вам доступна буде влада над
людиною».
Спочатку любити, а потім учити – такий
мій девіз.
Вчителем
української мови і літератури працюю 21 рік. З них 18- у Западинецькій ЗОШ І-ІІ ступенів
і четвертий рік в Гречинецькому НВК Летичівського району.
Головною проблемою, над якою працюю ( як і
усі вчителі-словесники) і яка залишається завжди актуальною, - формування активної
і творчої особистості на уроках української мови і літератури.
Виходячи з можливостей учнів, прогнозую
результат, який можу одержати від кожного. Тому, плануючи урок, прагну
конкретно визначити мету й ті засоби, якими можна досягти бажаного результату.
Урок намагаюся будуватися як цілісну систему
взаємодії, творчої співпраці вчителя і учнів. Тому, визначивши тип уроку, дуже
серйозно розмірковую над формами його проведення. Так « народжуються»
уроки-пошуки, дослідження, ігри, розслідування, уроки-казки, диспути, спогади,
інсценізації, сповіді.
Моє педагогічне
кредо: «Кожне заняття – пошук, творчість і результат».
В роботі використовую різні типи уроків:
уроки-лекції, урок засвоєння нового матеріалу, урок узагальнення й
систематизації вивченого, комбіновані уроки.
Намагаюся будувати навчання, щоб процес пізнання
став цікавим для учнів. Одним із шляхів до цього є впровадження в практику
уроків з використанням інтерактивних технологій – це засіб створення такої
атмосфери на уроці, яка сприяє співробітництву, надає можливість якнайповніше
реалізувати особистісно-зорієнтоване навчання. У ході інтерактивного навчання
учень виробляє навички самовдосконалення, поступово позбавлятися комплексу
неповноцінності, відкриває самого себе.
Під час вивчення художніх творів ставлю
перед собою завдання формувати активного і творчого читача на уроках
української літератури.
Тема дуже актуальна, тому що більшість
сучасних учнів не вважають за потрібне прочитати художній твір. Максимально, на
що може розраховувати учитель, - це прочитання учнем твору за хрестоматією.
Сучасні інформаційні технології цікавлять їх більше, ніж друкований посібник.
Отже, перед вчителем літератури сьогодні постає актуальне питання залучення
(заохочення) учнів до читання взагалі й української літератури зокрема. Велику
увагу звертаю на учнів 5-6-х класів, бо саме з цих дітей ще можна сформувати
активних і творчих читачів. Тому часто поводжу нестандартні уроки української літератури, придумую щось
нове,цікаве, щоб заохотити учнів до читання.
Завжди беру участь у районному конкурсі
«Вчитель року». У 2010-11н.р. мала друге місце у районному конкурсі вчителів
світової літератури, в 2011 – 12н.р. – третє місце у районному конкурсі
вчителів української мови і літератури.
Тема інноваційної роботи – « Компаративний
аналіз під час вивчення творів української літератури». У посібнику,
розробленому мною, подано методичні
рекомендації щодо використання компаративного аналізу під час вивчення творів
української та світової літератури в 5 – 11 класах. Представлені розробки
уроків з елементами компаративного аналізу, який допомагає реалізувати завдання
сучасної літературної освіти, підвищити загальнокультурний рівень розвитку
учнів, сформувати в них стійкі уявлення про різноманітність світу, виховати
толерантне ставлення до людей інших національностей, віросповідань.
Робота отримала схвальний відгук і була
представлена на обласній виставці педагогічних ідей.
Передплачую фахову літературу , постійно
цікавлюся новинками, підвищуючи самоосвітній рівень.
Почуваюся щасливою, коли переконуюся, що
проведений урок став ще однією сходинкою для моїх вихованців у світ
прекрасного, викликав бажання творчо мислити, прагнення бути корисним, духовно
багатим, відданим своєму народові.
Впевнена: кожному вчителеві приємно, коли
вихованці його розуміють, люблять його предмет. Тому прагну кожен урок створити
неповторним, адже «успіх у навчанні – це, образно кажучи, стежина, яка веде до
того куточка дитячого серця, в якому горить вогник бажання бути добрим»
(В.Сухомлинський). То ж прагну вберегти «цю стежину і цей вогник».
Немає коментарів:
Дописати коментар