Батьківські збори
Тема: Особливості організації навчального процесу
підлітків.
Мета: 1. Розповісти
батькам про ставлення школярів-підлітків до
навчання, формування у них
схильностей та інтересів у
навчанні, визначення ними
улюблених дисциплін.
2. Обговорити з батьками прояви
у підлітків факторів, що
заважають правильній
організації виконання домашніх
завдань.
3. Визначити роль батьків у
прищепленні підліткам
зацікавленості до навчання й
самоосвіти.
Коментар: готуючись
до проведення батьківських зборів, учитель
заздалегідь проводить
анкетування і тестування учнів.
Анкета для учнів «Моє навчання»
(учні
підкреслюють потрібні варіанти відповідей, дописують речення)
1.Навчатися в школі мені:
1) цікаво;
2) нецікаво;
3) не знаю.
2.Найулюбленіші предмети
________________________________________
3. Виконуючи самостійну роботу, я:
1) одразу ж беруся до справи, працюю
завжди швидко;
2) спочатку намагаюсь зрозуміти завдання,
ретельно все обмірковую, але потім дію без вагань, швидко;
3) дуже довго думаю, не можу почати
виконання завдання, почуваю себе невпевнено;
4) завжди хвилююсь, почуваю себе
неспокійно, тому, що _________________
__________________________________________________________________
4.Найчастіше я:
1) не розумію мети роботи;
2) не розумію завдання;
3) не знаю, як його виконати;
4) не вмію контролювати хід своєї роботи;
5) не знаю, як перевірити результати;
6) не вмію правильно розподілити час.
5. Я дуже ціную допомогу вчителя,
товаришів.
1) так;
2) ні.
6. Якщо я б був учителем, то таким учням,
як я, я б допоміг у наступному
__________________________________________________________________
План бесіди
- Байдужість до навчання – проблема дитини чи дорослих?
- Помилкова формула «вивчи – дай відповідь».
- Як викликати у підлітка зацікавленість до навчання.
- Навчаємо підлітка навчатись.
- Педагогічний практикум для батьків.
Анкета для батьків
«Вплив родинної атмосфери на
успішність дитини»
1. Чи знаєте Ви, від чого залежить
психологічний настрій дитини на веь день?
1) Так;
2) Ні.
2. Яке запитання Ви ставите дитині, коли
вона повертається зі школи?
1) Які оцінки ти сьогодні отримав?
2) Що було цікавого в школі?
3) Чи не накоїв ти сьогодні що-небудь?
3.Що ви знаєте про те, як слід реагувати
на успіхи та невдачі дитини у школі?
1) Знаю багато, бо багато читав про це;
2) Я мало читав про це;
3)Нічого не знаю.
4. Чи знаєте ви, що створює в родині
атмосферу неспокою, що є перевантаженням для нервової системи дитини?
1) Так, знаю.
2) Знаю, проте хотілося б дізнатись
більше.
3) Не знаю нічого.
5. Чи потрібна Вам порада щодо здійснення
контролю за роботою дитини вдома і щодо надання їй розумної допомоги?
1) Так, необхідна.
2) Ні.
6. Чи вважаєте Ви, що підвищені й агресивні інтонації є невід’ємною частиною
виховного процесу в родині?
1) Так, це єдиний спосіб на дитину.
2) Так, але я обминаю цього.
3) Ні, це неприпустимо.
Пам’ятка «Правила домашньої
роботи»
- Побачити в тексті головне (виділити головну думку, правило, закон).
- Діалог з автором (у процесі читання учень начебто веде розмову з автором, перевіряє, чи співпадають його припущення з матеріалом підручника).
- Навчитись ставити питання (в процесі читання у свідомості учня мають виникати запитання до тексту).
- Складання плану ( накидати пункти плану; пункт плану – це стисле, в одне речення, формулювання основного змісту частини тексту).
- Суто запам’ятовування, самоконтроль (самоконтроль – необхідна умова і розуміння, і запам’ятовування).
Немає коментарів:
Дописати коментар