Виховання у дітей інтересу до читання.
Обладнання:
виставка дитячих книжок. Виставка дитячих малюнків з теми «Моя улюблена
книжка».
Поради
батькам «Як викликати у дітей інтерес до читання»:
а) читати з
дітьми не більше 15-20 хвилин;
б) перед
тим, як читати, провітріть кімнату, приберіть зі столу предмети, які
відвертають увагу дітей;
в) якщо
дитина втомилася, зробіть фізкультпаузу; не бійтесь
хвалити дитину.
Пам’ятка
«Правила для читання»:
Читай
вголос, не поспішай, вдумайся у зміст прочитаного.
Зверни увагу
на те, як ведуть себе герої книжок, вчись у них хорошого.
Вмій берегти
книгу.
Пам’ятка для
батьків (кожному індивідуально) «Як
обговорити з дитиною прочитане».
1) З’ясуйте
перед читанням або під час читання важкі слова.
2)
Запитайте, чи сподобалося дитині прочитане. Чим?Що нового дізнався?
3) Попросіть
розповісти про головного героя, головного подію.
4) Які слова
і вирази запам’яталися? Чого навчила книга?
5)
Запропонуйте дитині намалювати малюнки до епізоду, який сподобався, вивчити
уривок, якщо це вірш.
Підбиття
підсумків анкетування.
І. Анкета
для батьків.
1. Чи любить
дитина вдома читати?
2. Чи
читаєте ви дитині?
3. Чи
обговорюєте прочитане? Як?
4. Чи можна
зацікавити дитину читанням? Як?
5. Від чого
залежить виразність читання? Як цього навчити?
6. Як ви
вчините, якщо дитина не хоче читати або, прочитавши трохи, каже, що втомилася?
7. Ваші
прохання, побажання вчителеві.
8. Про що ви
хотіли дізнатися на зборах?
ІІ. Під час
підготовки до зборів задаємо запитання дітям.
1. Що ви
більше любите – читати чи слухати читання дорослих?
2. Чи
читають у вашій сім’ї вголос для всіх?
3. Хвалять
чи лають вас батьки, коли ви читають?
ІІІ. Вступне
слово вчителя.
Не тільки в
школі, але і вдома, в сім’ї ми вчимо дітей любити книгу. Мабуть, немає таких
батьків, які б не хотіли навчити своїх дітей швидко і виразно читати, прищепити
інтерес до читання. Адже роль книжки в житті велика. Хороша книга – і
вихователь, і вчитель, і друг. Недарма у всі часи великі люди закликали до
читання. « Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих
себе», – писав В. Сухомлинський.
IV.
Обговорення правил для читача.
Прочитайте
правила для читача, згадайте, які з них виконує ваша дитина, а які – ні. Зараз,
коли діти пізнають ази читання, необхідно допомогти їм навчитися читати швидко,
правильно, виразно, оскільки таке вміння позначається не тільки на успішності,
а й загальному розвитку дітей.
Давно
помічено: поки дитина мала, дорослі самі читають її книжку. Але ось дитина
пішла до школи і батьки зітхають з полегшенням: тепер сама буде читати. А через
8 – 10 років ми часто стаємо учасниками діалогу: «Ну, як книжка?».
«Нічого,
нормально», – байдуже відповідає син чи донька. І батьки зі здивуванням
відчувають, що між ними дітьми виросла стіна непорозуміння.
Щоб не було
подібних випадків, допомагає сімейне читання, під час якого мама і батько
відкриваються дитині з нового боку.
V. Знайомство
з пам’яткою «Як обговорити з дитиною прочитане?».
VI.
Обговорення з одного питань анкети « Від чого залежить правильне, виразне
читання?»
Розповідаю
про роботу вдома з таблицями для удосконалення техніки читання:
- читати
вдома по 10 – 15 хвилин декілька разів;
- читати
обов’язково перед сном (справа в тому, що останні події фіксуються в пам’яті. І
ті вісім годин, коли людина спить, вона знаходиться під їхньою дією);
-
прослуховування магнітофонного запису різного рівня читання дітей.
VII.
Вручення подяк батькам, діти яких читають грамотно, швидко, виразно.
Рішення
батьківських зборів
Враховуючи
велику роль батьків у вихованні дітей інтересу до читання, поставити собі за
мету:
1. Читати з
дитиною щодня.
2.
Обговорювати прочитане.
3. Складати
за малюнками розповіді, навчаючи при цьому дітей правильно говорити, включаючи
слова-повторення, слова-паразити.
4. Щоб не
втомлювати дітей, проводити фізкультхвилинку.
5. Пам’ятати
народну мудрість: « Хто не візьме ласкою – той не візьме і суворістю».
6. Кожна
сім’я знайде час і можливість для сімейного читання (півгодини на тиждень).
7.
Передплатити і привчити дітей читати дитячі журнали.
8.
Допомагати дітям в оформленні читацьких щоденників.
9. Оголосити
конкурс на кращий читацький щоденник.
На підсумкових
зборах, в кінці навчального року, переможцеві вручити приз.
10. Провести
літературний ранок (за участю батьків), присвячений до дня народження Т.Г.
Шевченка.
IX. Домашнє
завдання.
- Пропоную
прочитати книгу Б. Нікітіна, Л. Нікітіної « Ми і наші діти».
Немає коментарів:
Дописати коментар